niedziela, 29 maja 2016

GSS - Dzień 0: W trasę na GSS

     Borowym Jarem do Perły Zachodu
 

TRASA: 29.05.2016
Grudziądz: 21:16 Laskowice Pomorskie: 22:58 Jelenia Góra: 7:58/9:20 - 570 km



Czym dłużej zagłębiałem się w tematykę górską i czym częściej przebywałem w górach tym więcej pomysłów docierało do mojego wnętrza odnośnie gór. Wędrowanie po górach uzależnia i to bardzo. Gdy poznałem już prawie wszystkie szlaki w Tatrach, zdobywając większość szczytów pomyślałem sobie co dalej. Rozważając różne opcje wędrówek, doszedłem do wniosku, że nadszedł czas zacząć odwiedzać pozostałe również ciekawe pasma górskie na terenie kraju. Wgłębiając się w literaturę wpadłem na pomysł by przejść w możliwie najkrótszym czasie Główny Szlak Sudecki - najdłuższy szlak w Sudetach i drugi co do długości górski szlak w Polsce. Zafascynowany tatrzańską przygodą podejmuję dzisiaj nowe wyzwanie, przede mną jest do pokonania trasa o długości 444 km: Świeradów Zdrój - Prudnik

Mam nadzieję, że uporam się z trudami wielodniowej wędrówki i za kilka dni szczęśliwie dotrę do końcowego pierwszego odcinka wyznaczonej przez siebie trasy. Myślę, że to wszystko czego doświadczę podczas wędrówki, wspaniałe wrażenia doznane na trasie na długo pozostaną w mojej pamięci. Zapakowałem więc niezbędną odzież do plecaka i wyruszam ku nowej przygodzie. Oby tylko aura mi sprzyjała, słoneczko świeciło, a drobny deszcz padał tylko dla mojej ochłody.
 

OPIS TRASY: 29.05. 2016 - godz 22:58
Siedzę już w pociągu Intercity, relacji Gdynia Główna - Jelenia Góra, który za chwilę odjedzie z Laskowic Pomorskich.
Przejeżdżając przez Bydgoszcz, Poznań, Wrocław z 80 minutowym opóźnieniem o 9.20 melduję się na stacji kolejowej Jelenia Góra. 

W sumie z Grudziądza przejechałem 570 km.
Warunki w pociągu znakomite, większość trasy jechałem sam, mając do swojej dyspozycji cały przedział. Na miejsce zajechałem wypoczęty, przesypiając całą noc na pustych siedzeniach.



JELENIA GÓRA: 9:30
Przed wejściem na Główny Szlak Sudecki w Świeradowie Zdrój, swoją wędrówkę rozpoczynam w Jeleniej Górze od odwiedzin bardzo urokliwego miejsca tej miejscowości a mianowicie gościńca ,,Perła Zachodu" położonego u stóp jeziora Modre w zakątku Borowego Jaru biegnącego doliną Bobru.
Z Jeleniej Góry do gościńca prowadzi  i szlak pieszy oraz  szlak rowerowy.
Początkowo trasa biegnie przez Wzgórze Krzywoustego, które jest miejscem historycznym, związanym z powstaniem tam w XI w. grodu. Na wzgórzu tym, znajdują się archeologiczne wykopaliska odsłaniające ruiny tegoż grodziska. Idąc dalej natrafiamy na położone przy drodze "Cudowne Źródło", następnie starą elektrownię wodną, by w końcu dotrzeć do celu. 
Poniżej schroniska "Perła Zachodu", znajduje się malowniczo położona kładka przecinająca rzekę Bóbr.
Budynek Perły Zachodu jest malowniczo usytuowany tuż nad krawędzią stromego urwiska, będącego jednocześnie linią brzegową jeziora. Z kładki nad jeziorem lub brzegu jeziora, nad które można zejść po schodkach, widać wyraźnie, ile ciężkiej pracy i materiałów wymagało wzmocnienie urwiska i skonstruowanie podstawy schroniska. Sam budynek jest zbudowany z ciemnych bali drewnianych z jasnymi obramowaniami okien. Obok budynku stoi kamienna wieża.
Więcej o Perle Zachodu i przebiegającej trasie w następnej części mojej relacji. 





Wejście na teren Gościńca ,,Perła Zachodu"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz